Projekt Kontinenty – třída BUK

Druhým projektovým tématem tohoto roku jsou Kontinenty.

Žáci se rozdělili napříč ročníky do skupin a vybrali si kontinent, který je zaujal. Společně jsme vytvořili myšlenkovou mapu a domluvili se na tématech, která budou závazná. Cílem bylo připravit pro třídu den vybraného kontinentu. Kromě prezentování vlastního tématu si měly děti společně vymyslet další program – čtenářské dílny, hry, hádanky, křížovky, vaření, sporty, hudební a výtvarné nabídky. Prostě fantazii se meze nekladou 🙂 Část práce každý vymyslel v anglickém jazyce.

Antarktický den – Robin a Berta

Robin nám vyprávěl o lidech – vědcích a výzkumnících v Antarktidě . Popsal nám historii a objevování, ukázal kde leží Antarktida a Arktida.

Berta popsala přírodu a zvířata v Antarktidě . Zajímavé byli obrázky mikroorganismů, které přežijí extrémní podmínky .

Společně si připravili anglickou křížovku , čtenářskou dílnu s příběhem cestovatele Velzla a výtvarnou práci, kde si děti mohly nakreslit antarktické zvíře podle předlohy z knihy, výzkumné stanice nebo potřít papír inkoustem a kreslit do něj zmizíkem. Na závěr jsme se mohli podívat na dokument o životě ve výzkumné stanici.

Asijský den – Jirka, Sam, Linda, Sofie, Hynek

Jirka – podnebí Asie
Sam – řeky, pohoří a nerostné rostliny
Linda – fauna a flora
Sofie – politické rozdělení
Hynek – kultura Asie

Asijský den jsme začali prezentacemi našich vybraných témat. Po prezentacích jsme šli ochutnat asijské koláčky štěstí. Po koláčcích jsme šli hrát anglicko-asijskou hru. Děti dostaly anglické otázky a za každou správnou odpověď dostaly čínské písmeno. Nakonec z toho vznikla věta. Náš den jsme ukončili salátem z banánů, pomerančů, jablek, grapefruitů, třešňové šťávy, citrónu, medu a cukru.

Severoamerický den – Esterka, Anička H., Max, Miri, Kačka, Jindra

Ester – lidstvo v USA
Anička – příroda v USA
Miri – lidstvo v Kanadě
Max – příroda v Kanadě
Jindra – Mexiko
Kačka – Aljaška

Náš Americký den začal prezentacemi. Po prezentacích jsme šli ven hrát anglickou hru. Hra se hraje tak, že jsou dvojice, které mají list s anglickými otázkami a na kartičkách rozmístěných různě po zahradě hledají anglické odpovědi. Mezitím holky pekly americké lívance. Po skončení hry šla jedna polovina jíst lívance s javorovým sirupem a hrála hry, kde se hledá v atlasech a druhá polovina šla hrát baseball. Pak se vyměnili.

Africký den Tonda, Eva, Kuba, Roza a Terka

Tonda V. – úvod, podnebí a Emil Holub
Jakub K. – fauna a flora
Eva K. – oblečení a jídlo
Rozálie P. – hra na státy
Terka M. – jazyky , umění

Africký den začal našimi prezentacemi. Při Rozárčině hře jsme hádali státy Afriky, poté jsme ochutnávali kokosové mléko. Přečetli jsme si pohádku O mazaném sedlákovi, která byla o sedlákovi, který vyšplhal až do nebe. Vyzkoušeli jsme africké tance, bubnování a tančili jsme do rytmu bubnů.

Australský den – Ema , Amálka , Mahu , Jožka , Vojta , Matěj

Ema F. – sport, hudba, stavby,
Amálka T. – přírodní jevy
Mahu Š. – jazyky, oděvy, jídlo
Jožka M. – města , polit. rozdělení , doprava
Vojta Č. – flora
Matěj L. – fauna

Náš australský den začal prezentacemi, poté se ostatní děti rozdělily do tří skupin a my jsme pro ně připravili různé dílny. 1. dílna byla vaření (pekli jsme australský dezert jménem Lamingtons). 2.dílna byla hra z anglickými otázkami o Austrálii. 3.dílna byla výtvarná, děti si vyráběly australské vlajky a místo hvězdiček si tam nakreslily obrázky, které se vážou k Austrálii ,součástí třetí dílny bylo hraní na Didgeridoo. Den jsme zakončili ochutnávkou našeho australského dezertu, který jsme si upekli.

Den Jižní Ameriky – Ferda, Matouš, Honza, Patricia

Ferda T. – úvod
Matouš V. – flora a fauna
Honza K. – lidstvo
Patricia J. – umění

Náš den začal prezentacemi. Začal Ferda a skončil Matouš. Všechny prezentace se výborně povedly. Potom jsme se rozdělili do 3 skupin a po přestávce jsme začali dělat dílny. Na jedné z dílen byl Matouš a Honza, kteří měli dílnu čtení a tvoření inckého písma kipu. V další dílně byla Patricie, u které se kreslila známá místa jižní Ameriky a v poslední dílně se vařilo erepas s Ferdou. Erepas jsou křupavé placky z kukuřičné mouky.

Úvod 5 Ze života školy 5 Projekt Kontinenty – třída BUK

Fotogalerie